Stadig op ad bakke for Clear Channel

Det går bedre for Clear Channel, men det er stadig op ad bakke på det danske outdoor-marked, viser regnskab.

Det går bedre ud for udbyderen af outdoor-reklame Clear Channel, men indtrykket er stadig ikke for kønt, skriver Markedsføring.

Ifølge 2014-regnskabet har bruttofortjenesten udviklet sig fra 34 mio. kr. i 2012,  23 mio. kr. i 2013 - og til 31 mio. kr. sidste år.

Bundlinjen var på -20,5 mio. kr. i 2014, hvilket er en forbedring, selvom underskuddet stadig er stort.

Virksomheden overlever kun, fordi ejerne af den danske Clear Channel-afdeling i flere omgange tilført store beløb for at lukke hullerne.

I efteråret 2013 overførte ejeren 15 mio. kr. ekstra, i foråret 2014 tilførtes yderligere 25 mio. kr., og ifølge regnskabet har Clear Channel Danmark modtaget ekstra 22 mio. kr. i maj 2015 for at overleve.

Clear Channel med mio.-underskud i 2013

Clear Channel taber strid med eks-direktør i Landsretten

Clear Channel trækker eksdirektør i Landsretten

Bortvist direktør i retsstrid med Clear Channel 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også





Jyllands-Posten med domicil i Aarhus er blandt medierne, der nu er ude i anden runde af besparelser på ét år. | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter