Stadig op ad bakke for Clear Channel
Det går bedre ud for udbyderen af outdoor-reklame Clear Channel, men indtrykket er stadig ikke for kønt, skriver Markedsføring.
Ifølge 2014-regnskabet har bruttofortjenesten udviklet sig fra 34 mio. kr. i 2012, 23 mio. kr. i 2013 - og til 31 mio. kr. sidste år.
Bundlinjen var på -20,5 mio. kr. i 2014, hvilket er en forbedring, selvom underskuddet stadig er stort.
Virksomheden overlever kun, fordi ejerne af den danske Clear Channel-afdeling i flere omgange tilført store beløb for at lukke hullerne.
I efteråret 2013 overførte ejeren 15 mio. kr. ekstra, i foråret 2014 tilførtes yderligere 25 mio. kr., og ifølge regnskabet har Clear Channel Danmark modtaget ekstra 22 mio. kr. i maj 2015 for at overleve.
Clear Channel med mio.-underskud i 2013
Clear Channel taber strid med eks-direktør i Landsretten