Mediabureau-vagthund ansætter IUM-direktør

Annonce-auditør selskabet 'Media Path' henter en tidligere IUM-direktør til dansk kontor og GroupM-profil til Norden.

Der har været stille om det nordiske mediekonsulent- og auditeringsselskab Media Path i de senere år, men virksomheden er fortsat aktiv på det danske marked.

Selskabet har opereret herhjemme siden slutningen af 2008. I Sverige har man været i gang siden 2007.

Men i 2009 var aktiviteterne dog tæt på at lukke i Danmark.

Direktør forlader Media PATH Billetts 

Det skete ikke. Media Path Danmark flytter nu i nye lokaler i København og har ansat Steen Knudsen som Account Director. Han har de sidste syv år arbejdet for IUM med både danske og internationale kunder.

Dermed består den danske afdeling af to personer med Christine Kalkar som adm. direktør. Hun er tidligere direktør i Omnicom Media Group.

”Steens lange historik fra mediabureau siden kombineret med erfaring fra en mindre entreprenør virksomhed gør ham til det perfekte match”, siger Christine Kalkar.

Samtidig har selskabet brudt relationerne til Dansk Annoncørforening.

GroupM profil

Selvom den danske profil er lav, signalerer Media Path Nordic ambitioner. Man ansatte for nylig et topnavn i nordisk mediaplanlægning, mangeårige GroupM-personlighed Luke Simmonds, som global COO.

Media Path betjener i dag en række globale storannoncører, som f.eks. Carlsberg, IKEA og H&M.

Kort fortalt auditerer Media Path store annoncørers millioninvesteringer og i visse tilfælde valg af mediabureau.  Auditeringen sker ud fra benchmarking af priser og kvalitet mod andre annoncører på baggrund af Media Path's data - en såkaldt 'pool'.

Konkurrenten Media Audit har forladt det danske marked.

Annoncører lægger pres på mediebureauer  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også