Annoncører lægger pres på mediebureauer

Dansk Annoncørforening (DAF) anbefaler nu sine medlemmer at tjekke prisen hos mediebureauerne. Der er nemlig penge at spare.Fra onsdag indgår DAF et samarbejde med auditeringsfirmaet Media Path."Alle annoncører tror, de bare køber ind, men fakta er, at der er stor forskel på priserne. Målet med at bruge Media Path er at blive bedre til at købe ind," siger DAF's formand Klaus Lohse til Børsen MedieMarked.
MediaWatch

Dansk Annoncørforening (DAF) anbefaler nu sine medlemmer at tjekke prisen hos mediebureauerne. Der er nemlig penge at spare.

Fra onsdag indgår DAF et samarbejde med auditeringsfirmaet Media Path.

"Alle annoncører tror, de bare køber ind, men fakta er, at der er stor forskel på priserne. Målet med at bruge Media Path er at blive bedre til at købe ind," siger DAF's formand Klaus Lohse til Børsen MedieMarked.

Han mener, at samarbejdet lægger et større pres på mediebureauerne, fordi de indtil nu har levet en alt for beskyttet tilværelse.

"Min vision som ny formand er at gøre annoncørerne til endnu bedre reklamekøbere," siger Klaus Lohse.

Der er ikke en lige linje mellem annoncørernes mediebudgetter og deres rabatter. Langt fra. En lille annoncør med gode relationer kan sagtens have bedre priser end en stor annoncør," siger Susanne Arnborg partner i Media Path.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også