CPH Lufthavn dropper IUM
Københavns Lufthavne har afviklet en mediabureau-konkurrence, og resultatet er, at man har valgt Omnicom-bureauet PHD som nyt mediabureau.
Det er IUM, der netop har fundet Dansk Supermarked, som til gengæld taber den højprofilerede luftfartskunde.
IUM vinder kæmpebudget fra MEC
Lufthavnen søger en samarbejdspartner, der kan hjælpe at løfte den databaserede tilgang til markedsføringen til et nyt niveau, hedder det.
"PHD’s tilgang til samarbejdet er den helt rigtige måde at arbejde på for os, idet de arbejder med en meget fleksibel tilgang til at optimere hele værdikæden for lufthavnen,” siger Karen Bender, der er e-commerce og marketing director, i en pressemeddelelse.
”CPH er på mange måder en ideel samarbejdspartner for os. De er allerede kommet meget langt med at aktivere og berige interne data, og vi har i fællesskab alle forudsætninger for at arbejde agilt og forretningsorienteret. CPH har det helt rigtige mind-set i forhold til at udnytte data konsekvent og være tilpasningsdygtige,” siger adm. air. hos PHD, Nini Roed.
Omnicom er en central aktør i den danske mediebranche som ejer af mediabureauerne OMD, PHD og reklamebureauerne BBDO og DDB. Gruppen er på vej mod en fusion med Publicis, der i Danmark driver reklamebureauer som Saatchi & Saatchi og Leo Burnett, som led i en stor international fusion.
Relaterede artikler
"Ingen markedsomvæltning efter reklamefusion"
For abonnenter