IUM vinder kæmpebudget fra MEC

Detailgiganten Dansk Supermarked flytter et mediabudget på ca. 120 mio. fra MEC til IUM fra næste år.

Det var MEC der tabte og IUM vandt, da Dansk Supermarked i går afgjorde en mediabureau-konkurrence og besluttede at flytte et anslået budget på 120 mio. kr.

"Efter en første runde har vi inviteret nogle bureauer til en nærmere dialog, hvor de har løst forskellige opgaver. På det grundlag er valget faldet på IUM," siger pressechef Mads Hvitved Grant, Dansk Supermarked, til Bureaubiz.

"Vi har været glade for samarbejdet med MEC, men efter mere end 10 års samarbejde kan det være naturligt med ny inspiration," siger han.

Samtidig har konkurrenten, Coop, også været i bureaukonkurrence, men her blev det til et genvalg til OMD så vidt Bureaubiz erfarer.

For MEC har det været et efterår i modvind. Man har måtte forsvaret flere store detail-budgetter. Det lykkedes at holde fast i Steen & Strøm, men man måtte sige farvel til Jysk og nu Dansk Supermarked.

Så vidt Bureaubiz erfarer, har tabet af Dansk Supermarked medført afskedigelser hos MEC - tallet fem er nævnt i Aarhus. Men det er ikke lykkedes at få en kommentar fra adm. dir. Uffe Henriksen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også