Digitale tilbudsaviser ikke alternativ til de trykte

De digitale tilbudsaviser er fortsat kun et medie, som når 'firstmovers', ikke bredt ud i de danske postkasser, viser ny analyse fra MyResearch.

Den trykte tilbudsavis har på ny været skudlinjen, men reklamemediet lever og har det godt, viser ny undersøgelse fra MyResearch.

Der er fortsat god fornuft i at holde fast i de trykte tilbudsaviser for den danske detailhandel. MyResearch-analysen viser, at de digitale tilbudsaviser fortsat kun er for firstmovere. Blot 2,5 pct. bruger digitale tilbudsaviser ”dagligt eller næsten dagligt.”

Erik Laumand, adm. direktør for reklamebureauet Nørgaard Mikkelsen, understreger, at tilbudsavisen spiller en særlig rolle for forbrugeren i planlægningen af  indkøb.

"Denne basale funktion opfylder den trykte tilbudsavis grundlæggende bedre end den digitale udgave, og flere analyser viser klart, at den digitale udgave kun er et supplement til den trykte," siger Erik Laumand til Markedsføring.

Han anerkender, at flere og flere husstande siger nej tak til reklameaviser (28 pct på landsplan), men det er mere et “nej tak” til store papirstakke i trappeopgange og overfyldte postkasser, end det er et ”nej tak” til inspiration og tilbud, spår han.

Mogens Østergaard fra MyResearch tror dog, at den digitale tilbudsavis vil opleve en større udbredelse de kommende år. Men helt at afskrive de fysiske tilbudsaviser på den korte bane, er der ikke noget belæg for, siger han.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også