Globalt annoncemarked vil vokse i 2023 trods tab hos traditionelle medier

Ifølge medieanalyseselskabs opdaterede prognose vil omsætningen på annoncemarkedet vokse med 4,6 pct. i år – men væksten er hovedsaglig uden for vestlige markeder.
Magna forventer, at det kinesiske annoncemarkeds vækst vil lande på 8,4 pct. i 2023 - og landet vil dermed ligge i globalt førefelt i indeværende år. | Foto: Tingshu Wang/Reuters/Ritzau Scanpix
Magna forventer, at det kinesiske annoncemarkeds vækst vil lande på 8,4 pct. i 2023 - og landet vil dermed ligge i globalt førefelt i indeværende år. | Foto: Tingshu Wang/Reuters/Ritzau Scanpix

Kloden rundt vil der bliver solgt annoncer for 842 mia. dollar, i dagskurs svarende til 5.737 mia. kr., i år, og det vil være en vækst på 4,6 pct. i forhold til 2022.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også