MediaWatch

Annoncører har tillid til outdoor trods sag om aftalte rabatter

Sagen om ulovlige rabataftaler mellem to outdoorfirmaer føjer sig til debatten om medietransparens, mener Dansk Annoncørforening, der vil vurdere muligheden for at rejse erstatningskrav på sigt.

Holger Wilcks, adm. direktør, Dansk Annoncørforening. | Foto: PR/Dansk Annoncørforening

Danske outdoor-annoncører kan være gået glip af rabatter i perioden fra 2010-2015. Det har Konkurrencerådet tidligere onsdag afgjort i en sag, hvor de to outdoorselskaber AFA JCDecaux og Clear Channel ifølge rådet har afstemt rabatter ved reklamekøb med hinanden.

I Dansk Annoncørforening ser adm. direktør Holger Wilkcs det som et eksempel på, at det skal være lettere for annoncørerne at gennemskue prisstrukturerne på anoncemarkedet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs