Annoncørforening finder ny direktør hos mediebureau
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article10005484.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Torben%2520R%25C3%25B8nler.jpg)
Dansk Annoncørforening har fundet sin nye direktør, der tager over efter Otto B. Christiansen, som valgte at stoppe på posten i sommer efter 13 år.
Valget er faldet på Torben Rønler, som kommer fra en stilling som kommerciel direktør for Media Print, der er et datterselskab under mediebureauet IUM. Tidligere har Torben Rønler arbejdet som marketingdirektør hos Peugeot, kontaktdirektør i reklamebureauet Nørgård Mikkelsen og som selvstændig.
"Torben har således en fantastisk baggrund fra alle hjørner af branchen til at drive Dansk Annoncørforenings udvikling mod at være den bedste sparringspartner og vagthund for alle danske annoncører," skriver Dansk Annoncørforenings bestyrelse i en meddelelse.
Ifølge den nye direktør er der "mere end nogensinde før" brug for annoncørforeningen til at varetage annoncørernes interesser, og hans ambition er at gøre et medlemskab i foreningen til et "must have" for landets annoncører.
Fokus på transparens i medieindkøb
Den nye kaptajn fremhæver bl.a den digitale transformation, men også transparens i medieindkøbet, som vigtige fokusområder.
Dansk Annoncørforening satte for nylig luppen på netop gennemsigtighed i en ny undersøgelse, der bl.a. viste, at 79 pct. af de adspurgte annoncører, at de er "enige" eller "helt enige" i, at der mangler transparens i mediebureauernes beregningsmetoder.
"Transparens er et emne jeg i meget høj grad interesserer mig for, og som Dansk Annoncørforening fortsat vil prioritere højt. For ingen, hverken bureauer eller annoncører, kan være tjent med denne usikkerhed," udtaler Torben Rønler i meddelelsen.
Torben Rønler starter i stillingen 1. december.
Relaterede artikler
GroupM: Mange kokke og høj kompleksitet bag usikkerhed
For abonnenter