Undersøgelse: Annoncører vil stå for mere medieindkøb selv

Mere end hver anden større annoncør forventer at tage mere af medieindkøbet hjem fra bureauerne, viser undersøgelse. Stigende fokus på datasikkerhed og transparens hører til forklaringerne, mener forening.
Foto: /ritzau/Stine Bidstrup
Foto: /ritzau/Stine Bidstrup

Flere og flere annoncekroner går til markedsføring på digitale kanaler og platforme. En stor del af indkøbet bliver lagt i hænderne på mediebureauerne med digital ekspertise, men behovet for at tage mere kontrol over det mere og mere mangesidede digitale medieindkøb ser ud til at melde sig blandt de større annoncører.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også