MediaWatch

Egmont kaster sig ind i ny vækststrategi med 50 milliarder kroner til indhold

Et boost til indholdsinvesteringerne i særligt digitale kerneområder som e-bøger, streaming og gaming skal sikre Egmont en næsten fordoblet samlet omsætning i 2025.

Foto: PR/Egmont

Landets største mediekoncern Egmont hæver ambitionerne med en ny strategi, der skal hæve omsætningen til i alt 20 mia. kr. i 2025. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Forretningsmotoren skal udbygges med nye og mere indtjenende indmad, som skal hentes via i alt 50 mia. kr. i indholdsinvesteringer over de næste tre år. Pengene er øremærket til fem digitale nøgleområder, som koncernen har positioneret sig mod i flere år: e-bøger, tv-streaming, computerspil, digitale bureauer og e-commerce.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs