MediaWatch

Egmont lægger 730 millioner for større bid af bogmarked i vækst

Egmonts ambitioner på forlagsmarkedet har fået et milliardstort skub fremad med opkøbet af de resterende 50 pct. af den norske sværvægter Cappelen Damm.

Foto: Nicolai Lorenzen/Ritzau Scanpix

Med overtagelsen af det fulde ejerskab af norske Cappelen Damm er Egmont-koncernen sendt med katapult op som en af de største forlagsvirksomheder i Norden med muskler og ikke mindst rettigheder til at udbygge positionen i Europa.

Positionen, der indebærer samlede forlagsaktiviteter for godt 1,5 mia. kr. ifølge koncernen selv, er dog ikke kommet helt billigt. Én milliard norske kroner, svarende til godt og vel 730 mio. kr., har Egmont betalt Bonnier, for at medejeren afhænder sin ejerandel. Et nemt valg, lyder det fra Egmonts adm. direktør Steffen Kragh.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs