Storytel skubber lydbøger ud på Spotify

Storytel vil styrke lydbogsdistributionen og ramme nye kunder med nyt samarbejde med Spotify, der giver Storytel-kunder adgang til også at lytte til lydbøgerne i deres abonnement på Spotify.
Foto: Rune Pedersen
Foto: Rune Pedersen

Den svenske bogstreaming- og forlagsvirksomhed Storytel sigter efter at gøre deres abonnenters lytteoplevelse mere sømløs og indgår derfor et partnerskab med den svenske lydplatform Spotify. Det skriver det svenske medie Boktugg med henvisning til en pressemeddelelse.

"Gennem partnerskabet med Spotify bliver det lettere end nogensinde for vores kunder at tilgå fantastiske lydbogsoplevelser og spændende forfatterskaber. Samtidig får vi mulighed for at nå nye målgrupper, som er på Spotify," siger Storytels adm. direktør, Jonas Tellander, i meddelelsen.

Spotify har en overordnet strategi om at hærde sin position på det globale lydstreamingmarked ved at udvide kategorierne af lydformater på platformen. Den strategi er tydeligst blevet forfulgt med opbygningen af Spotifys eksklusive podcastbibliotek - som bl.a. tæller den meget populære amerikanske "Joe Rogan Experience", som Spotify betalte et trecifret millionbeløb for i en flerårig licensaftale med skaberen Joe Rogan.

Partnerskabet mellem Storytel og Spotify vil træde i kraft senere i år ifølge Jonas Tellander.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også