MediaWatch

Mediekommentator bliver chefredaktør for nyt medie

Mediesociolog og -kommentator Søren Schultz Jørgensen skal stå i spidsen for mediet Vid & Sans, som Aarhus Universitetsforlag har fået milionstøtte til fra Innovationspuljen. Ambitionen er at skabe en nyhedsformidling, der på én gang er aktuel, forskningsbaseret og folkelig, siger chefredaktør.

Efter 15 år som selvstændig rådgiver med firmaet Kontrabande og mediekommentar med fast klumme i Politiken bliver Søren Schultz Jørgensen chefredaktør for det nye medie Vid & Sans. | Foto: PR/Aarhus Universitetsforlag

Det bliver en velkendt medieprofil, der skal stå i spidsen for opbygningen af Aarhus Universitetsforlags kommende medie Vid & Sans.

Efter at have været tilknyttet projektet som konsulent bliver mediekommentator og selvstændig rådgiver i Kontrabande Søren Schultz Jørgensen chefredaktør for mediet, der har fået 3,1 mio. kr. fra Innovationspujen til etableringen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Stifter af Radio24syv om Loud-skifte: Kritikken er forståelig

Private aktørers kritik af Berlingske Medias mulige overtagelse af Radio Loud er forståelig, mener Lisbeth Knudsen, der som tidligere topchef i mediehuset var med til at skabe Radio24syv og monopolbruddet på taleradio. Radiodirektør mener, det vil skævvride konkurrencen, men det vil Radio- og tv-nævnet næppe skele til i sin afgørelse, mener professor.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs