MediaWatch

"Skrækscenariet er, hvis Amazon går bredt ind i markederne med både papirbøger og streaming og dumper priserne"

Det digitale forlag Saga skal bane vejen for Lindhardt og Ringhofs fremtidige vækst ved at lægge skinner ud til det globale marked. Forlaget investerer tungt i digitalisering også i lande, hvor efterspørgslen er begrænset. Ambitionen er at stå klar, når og hvis det digitale tigerspring kommer. Men satset er ikke uden risici.

Foto: Screenshot

Lindhardt og Ringhofs digitale forgrening Saga har på ganske kort tid indgået aftaler med 300 distributører i 25 lande. De nye markeder skal aflejre sig på toplinjen for Lindhardt og Ringhof uden om det flade danske bogmarked.

Tyskland og Sverige var de første trin på springbrættet, der blev etableret for et par år siden, og spæder da også til i forlagets salgstal, hvor omsætningen sidste år steg med 2,3 pct. til 396 mio. kr. De øvrige skridt ind i godt 20 lande er først taget i anden halvdel af 2019 og bidrog derfor også kun i ganske begrænset omfang til sidste års omsætning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs