Hesseldahl: Vi har lavet de besparelser, der skulle til, for at trække Gyldendal ind i fremtiden

En beskæring af Gyldendals udgivelsesprogram på næsten 40 pct. var med til at sænke omsætningen i kerneforretningen sidste år, mens overskuddet steg. Det er efter planen og bogen, siger direktør, der samtidig afviser, at litterære ambitioner er vekslet for tunnelsyn på bundlinjen: "Det passer altså ikke, at vi ikke længere har fokus på det litterære".
Foto: Emma Sejersen/Ritzau Scanpix
Foto: Emma Sejersen/Ritzau Scanpix

Mens den samlede omsætning i Gyldendal-koncernen steg sidste år efter opkøbet af bl.a. Mentor Danmark, fortsatte presset på toplinjen i kerneforretningen – forlaget Gyldendal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også