MediaWatch

Clio lander stort millionunderskud i jagt på international vækst

Selvom bundlinjen blinker rødt for første gang i godt et årti, rykker forlaget Clio, der udvikler digitale læremidler, i den rigtige retning, der skal skabe ny vækst, lyder det fra adm. direktør, der peger på to grunde til resultatfaldet.

Foto: Tycho Gregers/Ritzau Scanpix/

Forlaget Clio var igennem flere skift i 2018, hvor den svenske mediekoncern Bonnier satte sig på det fulde ejerskab, efter at have opkøbt 51 pct. af forlaget i 2015. De tre stiftere trak sig og afhændede de resterende aktier i selskabet, der udvikler og sælger digitale læremidler og læringsteknologi til grundskoler.

Ændringen i ejerkredsen blev fulgt op af et direktørskifte, da Jesper Eiby Christoffersen blev hentet til som ny adm. direktør fra en stilling som nordeuropæisk marketingdirektør i Google.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs