MediaWatch

Britiske Pearson flytter fokus fra fysiske til digitale lærebøger

Den britiske udgiver Pearson skærer kraftigt ned på udgivelsen af fysiske undervisningsbøger til de amerikanske universiteter og fokuserer kræfterne på e-bøger og digitale læremidler.

Foto: Henning Bagger / Ritzau Scanpix

Fremover vil den britiske udgiver Pearson investere mere i e-bøger, digitale test og læremidler og nedskalere udgivelsen af de fysiske undervisningsbøger, som bruges på colleges og universiteter i USA. Det skriver Financial Times.

Ifølge Pearsons adm. direktør, John Fallon, bevæger selskabet sig i retning af en model, hvor det digitale i langt højere grad kommer først.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs