Bonnier køber dansk undervisningsforlag

Clio Online, der laver undervisningsmaterialer til Folkeskolen, bliver opkøbt af Bonnier. Nyindkøbet skal bruges som afsæt for at etablere Bonnier på digitale undervisningsmateriale på nye markeder.
Anders Eriksson, Bonnier | Foto: PR
Anders Eriksson, Bonnier | Foto: PR

Danske Clio Online bliver fremover en del af forlaget Bonnier Business Press, der ligger under søjlen business-to-business i koncernens organisation, hvor Dagbladet Børsen ligger som den anden forretningsgren. Det skriver Bonnier i en pressemeddelelse.

Clio Online blev etableret i 2006 og har siden specialiseret sig i digitale undervisningsprodukter. Sidste år omsatte forlaget for 59,5 mio. kr. og fik resultat på 24,7 mio. kr.

”Digitale undervisningsmaterialer i skolerne er et af de sidste område, hvor digitalisering på mange punkter endnu ikke er slået fuldt igennem endnu. Gennem overtagelsen af Clio Online giver vi os selv den bedst tænkelige samarbejdspartner for at eksportere digitaliseringen til markeder udenfor Danmark,” siger Anders Eriksson, chef for business-to-business-området hos Bonnier, i meddelelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også