MediaWatch

Bonnier køber dansk undervisningsforlag

Clio Online, der laver undervisningsmaterialer til Folkeskolen, bliver opkøbt af Bonnier. Nyindkøbet skal bruges som afsæt for at etablere Bonnier på digitale undervisningsmateriale på nye markeder.

Anders Eriksson, Bonnier | Foto: PR

Danske Clio Online bliver fremover en del af forlaget Bonnier Business Press, der ligger under søjlen business-to-business i koncernens organisation, hvor Dagbladet Børsen ligger som den anden forretningsgren. Det skriver Bonnier i en pressemeddelelse.

Clio Online blev etableret i 2006 og har siden specialiseret sig i digitale undervisningsprodukter. Sidste år omsatte forlaget for 59,5 mio. kr. og fik resultat på 24,7 mio. kr.

”Digitale undervisningsmaterialer i skolerne er et af de sidste område, hvor digitalisering på mange punkter endnu ikke er slået fuldt igennem endnu. Gennem overtagelsen af Clio Online giver vi os selv den bedst tænkelige samarbejdspartner for at eksportere digitaliseringen til markeder udenfor Danmark,” siger Anders Eriksson, chef for business-to-business-området hos Bonnier, i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs