MediaWatch

Sådan fordelte bureauerne investeringerne i 2016

Tal fra Kreativitet & Kommunikation viser fremgang i annoncørernes investeringer i medier via mediebureauerne. Tallene viser stort fald for printmedier.

Lærke Posselt/Polfoto/Arkiv
Foto: Lærke Posselt/Polfoto/Arkiv

Samlet set en mindre fremgang, store fald til printmedier og vækst for radio, biografer og digitale medier.

Det er blandt hovedoverskrifterne i Mediaindex for 2016, som bliver opgjort af brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation. Tallene bliver til på baggrund af indberetninger fra mediebureauerne, og statistikken opfanger således ikke den omsætning, der foregår direkte mellem annoncør og medie. Det samlede danske reklamemarked udgør ca. 15 mia. kr., og heraf håndteres omkring en tredjedel gennem bureauerne.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere