Derfor er printmediernes annonceomsætning droppet

Et stærkere fald i annonceomsætningen på print er en del af baggrunden for, at aviserne i JP/Pol står over for besparelser. Men hvad ligger der bag faldet? Få bureauernes bud her.

De færreste bliver overraskede over, at printmediernes annonceomsætning er faldet over de seneste år. Men i 1. halvår af 2016 faldt printkategorierne samlet med 22 pct. baseret på mediebureauernes omsætningstal ifølge en opgørelse fra brancheorganisationen Kreativitet og Kommunikation. For dagbladene alene var faldet 27 pct.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også