MediaWatch

Information hyrer to nye direktører

Ny udviklingsdirektør og ny kommerciel direktør skal styrke Informations fokus på abonnenter og nye produkter.

Rasmus Øhlenschlæger Madsen er ny udviklingsdirektør på Information.

For nylig satte Stine Carsten Kendal sig til rette i stolen som adm. direktør for Information, efter Mette Davidsen Nielsen skiftede til jobbet som kulturredaktør på Politiken.

Det efterlod et hul på posten som udviklingsdirektør, som nu bliver udfyldt af Rasmus Øhlenschlæger Madsen, der overtog opgaven 1. januar. Samtidig er Morten Stald blevet udnævnt til ny kommerciel direktør.

Det skriver Information i en pressemeddelelse.

”Vi tror, at der er endnu flere, der kan bruge Informations indhold. Morten Stald og Rasmus Øhlenschlæger Madsen styrker fokus på at være endnu mere for vores abonnenter, samtidig med at vi får lavet nye produkter til flere," udtaler adm. direktør Stine Carsten Kendal i pressemeddelelsen.

De to nye direktører skal arbejde tæt sammen. Som ny udviklingsdirektør får Rasmus Øhlenschlæger Madsen ansvaret for større projekter og partnerskaber, udgivelser, undervisning, særtillæg, podcast og grafik, og underbrands iBureauet og Informations Forlag. Han har været ansat på avisen siden 2015 og har bl.a. en fortid som redaktionschef på Gyldendal.

Morten Stald har været kommerciel chef på Information siden 2013. I den nye rolle som kommerciel direktør får han ansvar for salg, marketing, abonnementsmodeller, kundeservice, annoncer og Informations arrangementer. Han har tidligere været bladsalgschef hos Berlingske Media.

Ny Information-direktør vil se på nye formater og produkter

"Mette Davidsen-Nielsen er absolut førstevalg"

Information finder ny direktør internt

Mette Davidsen-Nielsen ny kulturredaktør på Politiken

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Facebook vil prioritere "troværdige" nyheder

Medlemsundersøgelser skal luge ud i falske nyheder og få lokale medier til at fylde mere i Facebooks feed. Samlet set skal mængden af nyheder dog fortsat reduceres med en femtedel.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere