Berlingske giver snigpremiere på sit nye look
![Foto: Per Folkver/Polfoto/Arkiv](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7435594.ece/ALTERNATES/schema-16_9/POLFOTO_30398074.jpg)
Det er først på tirsdag i næste uge, at Berlingske for alvor ruller sit nye layout ud, men avisen giver læserne en lille snigpremiere på, hvad der er i vente, i lørdagsavisen i et særtillæg.
Både første sektion og Business har fået en omgang i fornyelsesmaskinen, og som noget nyt kommer der en daglig kultursektion med navnet B.
"Vi gentænker det hele: Sektionerne, konceptet, læserytmen og designet. Vi præsenterer et nyt avislook skabt af en verdensklassedesigner," skriver den ansvarshavende chefredaktør, Tom Jensen, og chefredaktør Jens Grund i en velkomstartikel for det 'nye' Berlingske.
I velkomsten understreger de også, at man på snart år 268 fortsat vil satse på papiravisen: "Mens vi med stor kraft udvikler journalistikken digitalt, tror vi på papiravisens levedygtighed. For mange læsere giver papiravisen dem noget ganske særligt. Et suverænt overblik. Professionelle journalister har omhyggeligt skrevet og prioriteret historierne, og man behøver ikke at klikke for at læse videre. For mange er det en uundværlig kvalitetsoplevelse at læse Berlingske på papir."
Det er den tidligere chefdesigner på den britiske avis The Guardian, Mark Porter, som er manden bag det nye look. I særtillægget skriver Berlingske, at han blandt andet har fundet inspirationen til det layoutet i de københavnske gader.
Relaterede artikler
Annoncekrisen er afblæst hos Berlingske
For abonnenter
Aviser frygter ikke udsigten til færre boligannoncer
For abonnenter
Berlingske om disclaimer på artikel: Det mest ærlige
For abonnenter