MediaWatch

Norske aviser går betalingsvejen på nettet

2015 bød på tilbagegang i oplaget for norske aviser, der over en bred kam satser på betalingsløsninger på nettet, viser ny rapport.

2015 blev endnu et kapitel i fortællingen om printavisernes tilbagegang i Norge. Det samlede printoplag for norske aviser gik 9,2 pct. tilbage og landede på 1,9 mio. Det viser en ny rapport over avisernes tilstand i Norge, skriver Kampanje.

Samlet set oplevede aviserne et oplagsfald på tværs af både digital og print på 5,1 pct. sammenlignet med året forinden. 2.041.000 lød det samlede oplag på i 2015, hvilket er 109.000 lavere end i 2014.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Koda opponerer mod ny musikpolitik i DR

Nye retningslinjer i DR betyder, at kommercielt udgivet musik som udgangspunkt ikke længere skal bruges i programmer. Men public service-stationen bør have fokus på andet end katalog-musikken, mener Kodas adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs