MediaWatch

Norske aviser går betalingsvejen på nettet

2015 bød på tilbagegang i oplaget for norske aviser, der over en bred kam satser på betalingsløsninger på nettet, viser ny rapport.

2015 blev endnu et kapitel i fortællingen om printavisernes tilbagegang i Norge. Det samlede printoplag for norske aviser gik 9,2 pct. tilbage og landede på 1,9 mio. Det viser en ny rapport over avisernes tilstand i Norge, skriver Kampanje.

Samlet set oplevede aviserne et oplagsfald på tværs af både digital og print på 5,1 pct. sammenlignet med året forinden. 2.041.000 lød det samlede oplag på i 2015, hvilket er 109.000 lavere end i 2014.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Pluto TV udfordrer streamingmarkedet med gratis indhold

Efter et milliardopkøb i 2019 er det gået stærkt for Pluto TV, der for ni år siden blev skabt i et ”snusket varehus” i Los Angeles. Nu har den gratis streamingtjeneste gjort indtog i Norden. Partnerskab med Viaplay giver store forventninger allerede på kort sigt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs