MediaWatch

Ny formand for ugeavisernes fælles salgsbureau

Direktør fra Nordjyske Medier afløser Søren Riis som formand for De Lokale Ugeaviser efter to år.

Salgsselskabet De Lokale Ugeaviser, der er det fælles annoncesalgsbureau for godt 200 ugeaviser, har skiftet formand. Det skriver Danske Medier.

Tirsdag holdt De Lokale Ugeaviser generalforsamling, og her valgte formanden gennem de seneste to år, adm. direktør for Politikens Lokalaviser Søren Riis, at trække sig.

Han afløses af Jens Bundgaard Poulsen, kommerciel direktør i Nordjyske Medier, der har siddet i bestyrelsen gennem flere år.

Søren Riis begrundede sin beslutning med, at han mener, at ugeavismarkedet ændrer sig med en hastighed, der kalder på hyppigere udskiftning på formandsposten, end der hidtil har været tradition for i salgsselskabet for at holde trit med udviklingen i markedet.

Søren Riis afløste i 2014 tidl. direktør for Politikens Lokalaviser Jan Halling som formand efter syv år. Han fortsætter som menigt medlem af bestyrelsen, hvor der er også blev skiftet ud på andre stole. Nyvalgt til bestyrelsen blev Mette Hviid Togsverd fra Dansk Avis Tryk Holding og salgsdirektør Henrik Damgaard-Hansen fra Jysk Fynske Medier. Viceadm. direktør for Jysk Fynske Medier Alex Pedersen udtrådte af bestyrelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs