MediaWatch

En publicistisk sværvægter stikker til søs

Per Westergård stoppede i slutningen af april som chef for Fyens Stiftstidende og som koordinerende chefredaktør i Jysk Fynske Medier. MediaWatch tegner et portræt af chefredaktøren med hang til løsningsorienteret journalistik – og bølgeskvulp i fritiden.

Per Westergård, tidl. chefredaktør, Fyens Stiftstidende | Foto: PR/Jysk Fynske Medier

Kaptajnen har forladt broen. Skipperen har rebet sejlene for sidste gang. En ny mand ved roret … Det er nemt at forfalde til maritime klicheer, når man skal beskrive Per Westergårds afgang som chefredaktør for Fyens Stiftstidende og koordinerende chefredaktør i Jyske Fynske Medier.

Som ivrig sejler i sin fritid ligger sprogbrugen lige for om manden, som med dags varsel i slutningen af april stoppede efter otte år i spidsen for det fynske mediehus og et halvt år som koordinerede chefredaktør i Jysk Fynske-koncernen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs