MediaWatch

DR sendte mere dansk i 2015

Antallet af danske udsendelser steg i DR, der samlet sendt knap 19.500 timers dansk tv-indhold sidste år.

Foto: Finn Frandsen/Polfoto/Arkiv

DR sendte et nøk mere dansk tv på kanalerne i 2015, skriver mediehuset.

I alt sendte DR 19.485 timers dansk tv sidste år mod 19.202 i 2014. Det viser en opgørelse fra DR Medieforskning. I forhold til 2013 er der tale om en stigning på 16 pct., skriver DR.

”Jeg glæder mig over tallene, og over at befolkningen møder mere dansk indhold fra DR end tidligere. Det danske indhold er vigtigt for os, fordi vi er optaget af at dække og beskrive den virkelighed, vi er en del af, og det liv, vi lever her i landet. Det gør vi på tværs af alle vores kanaler, og i en tid med et stadigt mere fragmenteret mediebillede, er originalt dansk indhold en del af det, vi samles om og spejler os i,” siger DR's generaldirektør Maria Rørbye Rønn.

Det fremgår ikke, hvor meget eller lidt genudsendelser fylder i opgørelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs