MediaWatch

Pres på printannoncer bag ansættelsesstop på JP

Svigtende annoncesalg på print har lagt pres på Jyllands-Postens forretning. Modsvaret er ansættelsesstop og målet om at fordoble det digitale indholdssalg.

Foto: Casper Dalhoff/Polfoto/Arkiv

Det er med en fod på henholdsvis bremser og speeder, at Morgenavisen Jyllands-Posten skal styre gennem 2016.

For kort tid siden gik avisen i gang med en gennemgribende omlægning af den journalistiske produktion for at tage det næste ryk i transformationen til digitalt mediehus under overskriften fra "net til print". Ud over redaktionen er der også lagt tryk på den digitale speeder i salgsafdelingen. Målet er en fordobling af omsætningen på digitalt indholdssalg – en opgave der er lagt i hænderne på avisens nye bladdirektør, Esben Kolind Lautrup, efter koncernen sagde farvel til Claus Hovge Andersen i november sidste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs