MediaWatch

De digitale muskler rykker ind på chefgangene

Flere mediehuse har rekrutteret digitale direktører og chefredaktører i den senere tid. MediaWatch har spurgt to iagttagere, hvad man skal lægge i oprustningen?

I sommer blev Søren Svendsen forfremmet fra digital direktør på Ekstra Bladet til digital koncerndirektør i JP/Politikens Hus.

Kort før påskeugen meddelte Jysk Fynske Medier, at koncernen har udnævnt chefredaktør Jørn Broch til ny digital chefredaktør for at løfte den digitale forretning.

Udnævnelsen er den seneste i en stribe rekrutteringer, der for alvor har inviteret de digitale kompetencer ind i mediehusenes topledelse. TV 2 har i år udvidet direktionen med en digital direktør, ligesom JP/Politikens Hus gjorde det i efteråret. Nordjyske Medier har for nylig udnævnt en ny chef for digital forretningsudvikling, og for et år siden fik Politiken en digital direktør og Information en digital medredaktør i medieledelsen.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere