MediaWatch

De digitale muskler rykker ind på chefgangene

Flere mediehuse har rekrutteret digitale direktører og chefredaktører i den senere tid. MediaWatch har spurgt to iagttagere, hvad man skal lægge i oprustningen?

I sommer blev Søren Svendsen forfremmet fra digital direktør på Ekstra Bladet til digital koncerndirektør i JP/Politikens Hus.

Kort før påskeugen meddelte Jysk Fynske Medier, at koncernen har udnævnt chefredaktør Jørn Broch til ny digital chefredaktør for at løfte den digitale forretning.

Udnævnelsen er den seneste i en stribe rekrutteringer, der for alvor har inviteret de digitale kompetencer ind i mediehusenes topledelse. TV 2 har i år udvidet direktionen med en digital direktør, ligesom JP/Politikens Hus gjorde det i efteråret. Nordjyske Medier har for nylig udnævnt en ny chef for digital forretningsudvikling, og for et år siden fik Politiken en digital direktør og Information en digital medredaktør i medieledelsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs