MediaWatch

"Vi forlanger, at andre er åbne, og vi prøver selv at være det"

Kristeligt Dagblad har udgivet sit andet redaktionelle årsregnskab. Flere dagblade overvejer at følge trop. Men er det navlepilleri eller redningsplanke for mediernes troværdighed?

"Jeg synes sommetider, artiklerne er for lange og historierne for små. Det er ikke en kunst at skrive langt. Det er langt sværere at skrive kort og alligevel indholdsrigt. Og så savner jeg sommetider, at artiklerne starter med konklusionen, så man ved, hvor det følgende fører hen. Det kan embedsmænd sjældent, men det bør journalister kunne!"

Sådan lyder ét af postulaterne i anden udgave af det redaktionelle årsregnskab, som Kristeligt Dagblad sendte på gaden for en uge siden. Som et af de nye tiltag havde avisen bedt en række læsere - og kendte ansigter - beskrive det bedste og værste ved avisen. Ovenstående skudsmål er kulturminister Bertel Haarders (V) bidrag til den kritiske vægtskål.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs