Jyllands-Posten ansætter ny bladdirektør
![Esben Kolind Laustrup | Foto: PR-foto](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8403336.ece/ALTERNATES/schema-16_9/JL_Esben%2520Kolind%2520Laustrup_280116_0002.jpg)
Esben Kolind Laustrup er ny bladdirektør hos Jyllands-Posten. Det oplyser avisen i en pressemeddelelse.
Den nye direktør kommer fra en stilling som adm. direktør for TDC Hosting, hvor han har været siden august 2014. Før det har Esben Kolind Laustrup haft flere ledende stillinger i TDC-koncernen. Den nye bladdirektør tiltræder snarest, dog senest 1. august.
"Esben har en sjælden kombination af kompetencer, der spænder fra solid talforståelse og næse for effektiviseringsmuligheder til udprægede salgsegenskaber og stor ledelseserfaring. Han har ydermere teknisk indsigt og erfaring med forretningsudvikling i en abonnementsbaseret forretning. Esben har et vindende og energisk væsen, og jeg glæder mig meget til samarbejdet og til at præsentere ham for medarbejderne," siger Jørn Mikkelsen, ansv. chefredaktør på Jyllands-Posten, i en pressemeddelelse.
Nye bestyrelsesposter
Chefredakøtren overtog posten midlertidigt, da den tidligere bladdirektør, Claus Hovge Andersen, stoppede på avisen i efteråret 2015.
Ud over posten som bladdirektør betyder Esben Kolind Laustrups nye job også, at han skal indtage en række bestyrelsesposter i selskaber i Jyllands-Posten-familien. Det gælder bl.a. Mediacenter Danmark, Watch Medier og Spot.
"Jeg glæder mig til at bruge mine erfaringer i en ny branche, som har mange paralleller til den branche, jeg kommer fra, og som samtidig rummer nye spændende dimensioner. Der er noget helt særligt over mediebranchen, og jeg ser meget frem til at blive en del af Jyllands-Posten, som spiller en vigtig samfundsmæssig rolle," siger Esben Kolind Laustrup i pressemeddelelsen.
Relaterede artikler
JP/Politikens Hus fyrer ledelsen i Jobzonen
For abonnenter
JP/Politikens Hus finder nye navne til flere bestyrelser
For abonnenter
JP/Pol: Ny direktør skal mestre både print og web
For abonnenter