Nordjyske sælger digitalt bureau
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5248750.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Nordjyske_stiftstidende_2.jpg)
Reklame og digitalbureauet Combine er ikke længere ejet af Nordjyske Medier. Mediehuset har således valgt at sælge Combine til tre ledende medarbejdere i selskabet, oplyser Nordjyske Medier i en pressemeddelelse.
Salget af Combine sker for "styrke fokus på kerneforretningen med at drive medievirksomhed". Køberne af Combine er Jakob Norgaard Mortensen, Lars Bojer Kanstrup og Jeppe Bang-Jensen.
"Det er vores vurdering, at der ikke er nogen strategiske fordele for Nordjyske Medier ved at have Combine-aktiviteterne i koncernen, og de solgte forretningsområder indgår ikke i vores langsigtede planlægning," siger Claus Falk, koncerndirektør i Nordjyske Medier i meddelelsen.
Indgår samarbejdsaftale
Som en del af aftalen beholder Nordjyske Medier reklamebureausdelen i Combine kaldet Advertising. I den forbindelse har Nordjyske indgået en samarbejdsaftale med de nye ejere af Combine.
"Missionen er fortsat at gøre samspillet mellem mennesker og teknologi så enkelt og effektivt som muligt. Det er vores berettigelse og vores ledestjerne. Nu bliver det i nogle helt nye rammer, og vi ser frem til det fortsatte samarbejde med Nordjyske Medier som ekstern partner," udtaler Jakob Norgaard Mortensen, adm. direktør i Combine, i meddelelsen.
Combine beskæftiger sig med e-handel, booking- og billetløsninger, web- og mobil samt wayfinding og digital signage.
Relaterede artikler
Det betalte medierne i selskabsskat i 2014
For abonnenter
Nordjyske fyrer redaktører på JSL
For abonnenter