MediaWatch

Aktiesalg indikerer tårnhøj pris på Schibsted-selskab

Et mindre aktiesalg indikerer en pris på 9 mia. kr. for norsk rubrikannonce-selskab.

Finn.no, som er en del af den norske Schibsted-koncern, har en voldsomt høj værdi. Det indikerer et nyligt aktiesalg ifølge det norske medie Kampanje.

Det er Polaris Media, der har solgt 0,13 pct. af aktierne i rubrikannonce-selskabet Finn til Schibsted. Prisen for den ejerandel er 15 mio. norske kr. Hvis man ganger den pris ud på samtlige aktier i Finn, giver det en selskabsværdi på 11,5 mia. norske kr., svarende til 9 mia. kr.

Værdien af Finn er ifølge Kampanje større end Schibsted-aviserne VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen tilsammen.

Efter salget ejer Polaris Media 9,99 pct. af Finn, mens Schibsted sidder på resten af selskabet.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs