Schibsted varsler besparelser i Norge
Den norske mediekoncern Schibsted samler de kommercielle afdelinger i sine norske aviser, Aftenposten, Bergens Tidende, Fædrelandsvennen og Stavanger Aftenblad, under en resultatenhed, skriver Kampanje.
Til gengæld opretholdes avisernes redaktioner i egne selskaber under hver sin chefredaktør, som også bliver adm. direktører i de pågældende selskaber. Ændringerne skal først og fremmest styrke Schibsted i læser- og annoncemarkedet, siger Schibsteds koncernchef i Norge, Didrik Munch.
"Vi foretager disse ændringer først og fremst for at øge farten i udviklingen af nye produkter og tjenester til vores abonnenter og annoncører," siger Didrik Munch til Kampanje.
Flere af Schibsteds norske aviser er i dag ramt af nedskæringer på grund af annoncefald. Ændringerne medfører efter alt at dømme yderligere besparelser, erkender Didrik Munch.
"Ja, det (nedskæringer, red.) tror jeg, der er muligheder for. Hvor meget og hvornår det skal ske er noget, vi skal arbejde med fremover. Vi vil nok bruge første kvartal af 2016 til at finde ud af, hvor mange som skal med videre," siger Didrik Munch.