MediaWatch

Her er Berlingske Medias tre brands

Som led i en ny superbrandstrategi zoomer Berlingske Media ind på Berlingske, BT og Weekendavisen. MediaWatch tegner her et portræt af de tre medier i tal.

Med 265 lys i fødselsdaglagkagen har Berlingske Media i sagens natur oplevet sin del af op- og nedture i den danske medieverden. I det perspektiv kan den seneste fyringsrunde i november, hvor koncernen sagde farvel til 64 medarbejdere, virke som et mindre skvulp i historiens oprørte hav.

Men det seneste tids forandringer er udtryk for mere end blot endnu en tilretning efter tidens konjunkturer. Trimningen af virksomheden er udtryk for et større strategisk skifte, der peger frem mod de kommende års udvikling for mediekoncernen, hvor dens tre store brands – Berlingske, BT og Weekendavisen – vil komme til at stå mere i centrum.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs