MediaWatch

Dét talte mediebranchen om i 2015

MediaWatch ønsker godt nytår med en guided rundtur blandt de 10 største temaer, der optog mediebranchen i 2015.

Foto: David Vincent/Polfoto/AP

1. Charlie Hebdo

10-året for Muhammed-tegningerne blev også året, hvor presset på ytringsheden og den religionskritiske satire blev drabelig alvor på tragisk vis. Terrorangrebet på det franske satiremagasin Charlie Hebdo i januar kostede 13 livet og fik på debatten om ytringsfrihed og selvcensur til at blusse op. På den hjemlige bane blev den bragt videre, da Jyllands-Postens chefredaktør meldte åbent ud, at avisen ikke turde bringe tegninger fra Charlie Hebdo i forbindelse med dækningen af angrebet af frygt for terror og på grund af avisens særlige situation.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs