MediaWatch

Se EB-pressemøde om falske fodboldkilder

Ekstra Bladet afholdt tidligere på dagen pressemøde om Michael Qureshis brug af falske kilder.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Ekstra Bladet har trukket 19 artikler tilbage i sagen om sportjournalisten Michael Qureshis brug af falske kilder. I samme ombæring undskyldte avisen, at Ekstra Bladet havde bragt artikler til at begynde med.

Kl. 11 afholdt EB et pressemøde med chefredaktør Poul Madsen og sportschef Allan Olsen, hvor avisen uddybede undersøgelsen af de pågældende artikler. Se eller gense pressemødet på følgende link.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 afviser blankt kritik fra Danske Filminstruktører om svigt af dansk film

Dansk Film bliver ikke ladt i stikken af tv-stationerne efter deres filmforpligtelse er afskaffet, siger TV 2's fiktionschef, der går i rette med Danske Filminstruktørers kritik af bl.a. mindre og manglende risikovillig støtte fra DR og TV 2 til dansk film. Samlet er pengene til dansk film ikke blevet mindre, siger hun.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kristeligt Dagblads mangeårige chefredaktør takker af, Radio- og tv-nævnet undrer sig over Radio4's lyttertal, og JP/Politikens Hus har offentliggjort bedste regnskab i årevis. Hop med på denne uges catch-up med de vigtigste historier i ugen, der er gået.

Medier nyder godt af nedlagt strejkekasse

JP/Politikens Hus skal have modtaget et tocifret millionbeløb fra Danske Mediers kasse, der blev nedlagt i 2021, da arbejdsgiverforeningen blev en del af Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs