MediaWatch

Tidligere BT-chefer kigger indad i Qureshi-sag

Flere af sportsjournalisten Michael Qureshis tidligere chefer på BT siger, at de aldrig havde mistanke om journalistens kontroversielle arbejdersmetoder.

Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto/Arkiv

Flere tidligere sportsredaktører på BT kigger indad i sagen om sportsjournalisten Michael Qureshi, som er blevet afsløret i at have opfundet navne på flere udenlandske kilder siden 1999, skriver Berlingske.

En af dem er BT's tidligere sportschef og chefredaktør Peter Brüchmann, der i dag er sportskommentator på TV 2. Det var Peter Brüchmann, som i sin tid tilknyttede Michael Qureshi til avisen.

"Selvfølgelig er jeg skuffet, og jeg kigger på, hvad jeg kunne have gjort som redaktør. Det vil være ansvarsforflygtigelse at sige andet," siger Peter Brüchmann til Berlingske.

Flemming Fjeldgaard, tidligere sportsredaktør på Berlingske og medlem af BT's chefgruppe, siger, at han er "enormt ked af sagen".

Ekstra Bladet forventer fredag at afslutte en undersøgelse af Michael Qureshi artikler på avisen. Michael Qureshis tidligere arbejdsgiver Berlingske Media har trukket 23 artikler af hans artikler tilbage.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

Manglende arbejdskraft og selskabsskattelettelser vil stå højt på den erhvervspolitiske dagsorden under det kommende folketingsvalg, mener politisk redaktør. Trods udfordringer får erhvervslivet dog næppe megen opmærksomhed under valgkampen. Få overblikket over partiernes erhvervspolitiske ønsker her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs