Medie: Schibsted beder salgschefer søge egne job

Den norske mediekoncern beskærer laget af slagschefer markant. Samtidig foretager Schibsted en "alle gør alt"-omstilling i salgsorganisationen.

Schibsteds omstilling mod e-handel og digitale medier rammer nu mediets salgsorganisation, skriver Breakit.

Ifølge Breakits kilder fik alle salgschefer i Schibsted i går besked om, at de skal søge deres egne job, og at mediekoncernen i den forbindelse går fra 22 til seks salgschefer.

Samtidig foretager Schibsted en "alle gør alt"-omstilling i salgsorganisationen. Fremover skal sælgere således kunne sælge alle slags annoncer til alle Schibsteds selskaber, som bla. tæller Aftonbladet, VG og Svenska Dagbladet.

I en pressemeddelelse skrev Schibsted i går, at "Schibsted tager næste skridt for øget kundebetjening og købeoplevelse".

Schibsted nævner dog ikke de markante ændringer af salgsorganisationen i meddelelsen, skriver Breakit.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også