MediaWatch

Schibsted ude af svensk avisfusion

Planerne om at samle Svenska Dagbladet og lokalaviserne i Mittmedia i en ny svensk aviskoncern er faldet til jorden.

Et nyt svensk mediehus, der samler national og lokal nyhedsdækning under samme tag, er taget af plakaten. Det skriver blandt andre Resumé.

Før sommerferien indgik norske Schibsted og svenske Mittmedia en forhåndsaftale om at slå aviskræfterne sammen på det svenske marked i en ny mediekoncern med en anslået omsætning på cirka 3,3 mia. svenske kroner (2,64 mia. dkk).

Foruden Schibsteds landsdækkende dagblad, Svenska Dagbladet (SvD), ville den nye konstellation tælle Mittmedias 18 lokalaviser og 10 gratis ugeaviser i Mittmedias datterselskab Promedia.

"Vi har haft gode diskussioner og forhandlingar med Mittmedia, men vi har kommet frem til, at vi ikke lige nu kan føre dette til måls. Derfor melder vi ud nu," siger Schibsteds svenske chef, Raoul Grünthal, til Resume.

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs