MediaWatch

Schibsted omorganiserer og skifter ud i ledelsen

Med en større omorganisering samler den norske mediekoncern forretningen i fire forskellige geografiske områder og satser på at finde nye forretningsområder.

Fremover vil aktiviteterne i Schibsted være inddelt i fire forskellige geografiske områder. Det meddeler det norske selskab i en fondsbørsmeddelelse.

De fire områder er Norge, Sverige, Europa, som dækker over Frankrig, Spanien, Italien og Østrig, samt emerging markets, som samler alle øvrige lande i Schibsted-koncernen.

Samtidig kommer tre nye folk ind i direktionen, mens to forlader den. Én af dem, der forlader Schibsteds direktion, er Frode Eilertsen. Han skal i stedet stå i spidsen for en ny enhed, der skal finde nye, blomstrende start up-virksomheder. Her skal han finde og dyrke såkaldte unicorn-virksomheder, der har potentiale til at nå en værdi på 1 mia. dollar. Eksempler på virksomheder, der har fået stemplet Unicorn, er Airbnb, Uber og Spotify.

Organisationsændringen er resultatet af et projekt, som blev søsat i august, og som skal ruste Schibsted til fremtiden.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs