MediaWatch

Ny politisk analytiker på Jyllands-Posten

Jyllands-Posten henter avisens nye politiske analytiker fra Politikens Christiansborg-redaktion.

Foto: PR

Til nytår forlader Jyllands-Postens nuværende politiske analytiker Christine Cordsen avisen til fordel for DR. Hendes efterfølger er nu fundet. Det bliver Marchen Neel Gjertsen, der kommer fra en stilling som souschef på Politikens Christiansborg-redaktion.

Det bliver dog ikke ukendt farvand, Marchen Neel Gjertsen kommer til at bevæge sig i som politisk analytiker på Jyllands-Posten, da hun fra 2011 og frem til september i år har været en del af JP's Christiansborg-redaktion inden skiftet til Politiken.

"Marchen Neel Gjertsen er en af sin generations absolut største talenter inden for den politiske journalistik, og hun er helt tryg for Jyllands-Postens redaktionelle dna. Derfor har vi stor tillid til, at hun kan løfte arven efter Christine Cordsen," siger Jyllands-Postens chefredaktør Pierre Collignon i en pressemeddelelse.

Som politisk analytiker kommer Marchen Neel Gjertsen til at tegne JP's profil udadtil med et ugentlig tv-program på avisens hjemmeside. Derudover skal hun levere analyser, interviews og features om de politiske beslutningsprocesser på Christiansborg.

"Politik handler ikke kun om personer, spindoktorer og internt drama i partierne. Min ambition er at levere politiske analyser, som også gør læserne klogere på den politiske substans, og som aldrig forfalder til at reducere dansk politik til et skakspil," siger Marchen Neel Gjertsen, der tidligere også har været en del af Informations politiske redaktion.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs