MediaWatch

Politiken indgår aftale om lysaviser på Rådhuspladsen

Ny aftale gør, at avisens nyheder kan fremover ses fra hele Rådhuspladsen i København.

Foto: Rumle Skafte/Polfoto/Arkiv

Politiken har indgået en aftale med Citrusmedia om at levere nyheder til to storskærme øverst på ejendommen Paraplyen, som ligger på hjørnet af Rådhuspladsen og Vesterbrogade i København, skriver Politiken i en pressemeddelelse.

Den nye aftale sikrer, at Politikens nyheder fremover kan ses fra hele Rådhuspladsen, idet avisens nyheder i forvejen bliver vist på lysavisen på toppen af JP/Politikens Hus. Den nye aftale omfatter også et samarbejde om salg af annonceplads på de to skærme.

"Samlet nærmer vi os nu en halv million daglige seere på lysaviserne. Udvidelsen er endnu et skridt i retning af at gøre Politikens Lysaviser til et af hovedstadens mest iøjnefaldende og dynamiske outdoormedier. Med lysavisernes placeringer på byens mest trafikerede steder får annoncørerne adgang til et synligt, kreativt og levende medie, som er en del af storbyens puls", udtaler Politikens annoncedirektør, Henrik Børjesson.

Hos Citrusmedia glæder man sig over aftalen, som giver selskabet mulighed for at sælge annonceplads på Politikens Lysaviser til sine kunder.

"Vi glæder os til samarbejdet med Politiken omkring salg til alle lysaviserne, og vi forventer, at vi sammen kan opnå god synergi i salgsarbejdet,"udtaler Eilif Rosenkilde, direktør i Citrusmedia.

Foruden placeringerne på Rådhuspladsen har Politiken også sikret sig plads på øvrige lysaviser i København ved Vesterport Station, Nørreport Station og Hans Knudsens Plads.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs