
Alle skriver om dem, men kun de færreste viser dem. Dagens dækning af tiåret for Jyllands-Postens artikel: "Muhammeds ansigt" illustrerer i sig selv en branche, der blev ændret af karikaturerne i en kultursektion i et dansk dagblad en almindelig udgivelsesdag i efteråret 2005.
MediaWatch har spurgt en række mediechefer om, hvorvidt og hvordan tegningerne har ændret mediebranchen: Har de ført til udsyn, snæversyn, selvbevidsthed eller selvcensur, mere mod og/eller større frygt, åbenhed eller hykleri?
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.