JP i samarbejde med Coop om digitalt avissalg

Jyllands-Posten vil booste det digitale abonnementsalg med en aftale, der giver Coop-medlemmer point, når de køber digitalt abonnement på Jyllands-Posten.

Ny partnerskabsaftale med Coop skal få Jyllands-Postens digitale abonnementsbase til at vokse i de kommende år.

Samarbejdet betyder, at de ca. 1,5 mio. danskere, der har et Coop-kort, optjener point, hvis de køber et digitalt abonnement på Jyllands-Posten, der samtidig får bedre adgang til detailkoncernens store publikum via Coops medlemskommunikation.

”Coops værdisæt og kundesyn matcher godt med Jyllands-Postens, hvor ordentlighed, kvalitet og god service er i højsædet,” siger Jyllands-Posten bladsalgschef, Jacob Schmidt, i en pressemeddelelse.

Samarbejdsaftalen mellem Jyllands-Posten og Coop betyder, at Coops medlemmer får point ved køb af et abonnement på JP Premium - de artikler på JP.dk, der er forbeholdt abonnenter - eller et abonnement på e-avisen, der er den digitale bladreudgave af den trykte avis.

Satser på flere partnerskaber

Aftalen er et led i en mere offensiv salgs- og partnerstrategi fra Jyllands-Posten, fremgår det, hvor avisen generelt vil gå efter at knytte flere abonnementsfordele til nyhedsproduktet.

Jyllands-Posten er ikke alene om at gå nye veje for at sælge digitalt indhold blandt avisforretningerne i JP/Politikens Hus, Her er Politiken og Ekstra Bladet gået i alliance med telefonselskabet Telmore, der har skræddersyet en mobilpakke, der også inkluderer digitalt abonnement på aviserne, og som udgiver får en andel af.

Alle tre aviser har ambitiøse målsætninger om at hæve antallet af digitale abonnenter markant de kommende år for at kompensere for det nedadgående printsalg. Politiken har som den eneste åbent meldt ud, at målet er 100.000 digitale abonnenter de næste tre år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også