MediaWatch

Jyllands-Posten indleder tv-satsning med politisk magasin

Det politiske tv-magasin 'Cordsen & Co' er første led i Jyllands-Postens oprustning på webtv, hvor flere af avisens profiler spiller hovedroller.

Foto: Torben Stroyer/Polfoto

Jyllands-Posten skærper indsatsen på webtv i foråret med flere nye programmer på Jp.dk. Det fremgår af en pressemeddelelse fra mediehuset.

Startskuddet lyder i morgen med premieren på det politiske magasin 'Cordsen & Co', hvor leder af Jyllands-Postens politiske redaktion på Christiansborg, Christine Cordsen, hver fredag sammen med en gæst dissekerer ugens store politiske historier.

"Med terrorangrebet i Paris har valgåret 2015 fået en start, der har sendt partilederne ud i en svær politisk balancegang. Flere af dem har været tvunget ud i kunsten at undsige en partifælle. Det kommer naturligvis til at fylde i det første program," siger Christine Cordsen i meddelelsen.

Vært på programmet bliver desuden Lars Mathiasen fra Jyllands-Posten TV.

Flere redaktører på tv

Programmet er det første i en række nye tv-magasiner med JP-profiler i spidsen, der går i luften i den kommende tid, skriver mediehuset.

Udlandsredaktør Flemming Rose får sit eget udenrigsmagasin, og debatredaktør Jette Elbæk Maressa skal styre ordene i et nyt ugentligt debatprogram.

"Tiden hvor web-tv kun var skøre videoer er for længst forbi. Vi kan se på vores seertal, at vores seere, i højere grad vælger at se vores længere formater, som features og studieinterviews," lyder det fra tv-redaktør Rasmus Benzon i meddelelsen.

Studieprogrammerne optages i et nyt tv-studie på Rådhuspladsen i København. De udkommer på faste ugedage, men kan ses on demand.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs