Det danske annoncemarked er i recession - stort fald på print og tv

Annonceomsætningen i Danmark faldt i andet kvartal med fire pct, viser nye tal fra IRM. Trykte aviser og traditionel tv oplevede tocifret fald.
"Overordnet set er der dele af internetannonceringen, der har fremgang, mens resten af markedet enten falder eller styrtdykker,” siger Tobias Hedström, forskningschef hos IRM, om udviklingen på det danske reklamemarked. | Foto: Jacob Nordström
"Overordnet set er der dele af internetannonceringen, der har fremgang, mens resten af markedet enten falder eller styrtdykker,” siger Tobias Hedström, forskningschef hos IRM, om udviklingen på det danske reklamemarked. | Foto: Jacob Nordström

Usikkerhed og afmatning har for alvor bidt sig fast i det danske annoncemarked, som faldt for andet kvartal i træk i årets andet kvartal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også