Sociale medier er unges hovedvej til nyheder
![Foto: Ivan Boll](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14419571.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7mtu24027281i1qp4jes.jpg)
Størstedelen af danske 18-24-årige foretrækker at tilgå nyhedshistorier gennem sociale medier, og det får aldersgruppen til at stikke ud i forhold til resten af befolkningen. Det viser tal fra rapporten ”Danskernes brug af nyheder 2022”, udarbejdet af forskere på Roskilde Universitet.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Mindre fløjpartier er de mest aktive på Tiktok
For abonnenter
Unge briter bruger nu mere tid på Tiktok end tv
For abonnenter