MediaWatch

Sociale medier er unges hovedvej til nyheder

Unge voksnes foretrukne vej til at finde nyhedshistorier går gennem sociale medier, mens det generelt er mere populært at scrolle direkte på nyhedsmediernes sites. Det betyder dog ikke, at unge er uinteresserede i nyheder.

Foto: Ivan Boll

Størstedelen af danske 18-24-årige foretrækker at tilgå nyhedshistorier gennem sociale medier, og det får aldersgruppen til at stikke ud i forhold til resten af befolkningen. Det viser tal fra rapporten ”Danskernes brug af nyheder 2022”, udarbejdet af forskere på Roskilde Universitet.

I rapporten er der bl.a. blevet zoomet ind på befolkningens forskellige veje til at tilgå nyheder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs