Sociale medier er unges hovedvej til nyheder

Unge voksnes foretrukne vej til at finde nyhedshistorier går gennem sociale medier, mens det generelt er mere populært at scrolle direkte på nyhedsmediernes sites. Det betyder dog ikke, at unge er uinteresserede i nyheder.
Foto: Ivan Boll
Foto: Ivan Boll

Størstedelen af danske 18-24-årige foretrækker at tilgå nyhedshistorier gennem sociale medier, og det får aldersgruppen til at stikke ud i forhold til resten af befolkningen. Det viser tal fra rapporten ”Danskernes brug af nyheder 2022”, udarbejdet af forskere på Roskilde Universitet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også