MediaWatch

Unge voksne er mere villige til at betale for nyheder end gennemsnittet

Om det er med penge eller data er danske 18-34-årige mere tilbøjelige til at kompensere nyhedsmedier end flere ældre grupper, viser årlig rapport om danskernes nyhedsvaner. Flere tal peger fremad for nyhedsmedierne, siger professor.

Foto: Martin Slottemo Lyngstad

Det er en myte, at de unge er som ål i mediernes hænder, og at de er for distraherede af sociale medier til at gå op i samfundet og nyheder. Det peger tal fra rapporten ”Danskernes nyhedsvaner 2022”, udarbejdet af medieforskere på RUC, i hvert fald på.

Andelen af danske unge på mellem 18 og 34 år, der har grebet tegnebogen for at få adgang til nyheder det seneste år, er lige så høj som blandt andelen af danskere på over 55 år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Dansk Erhverv: Vinterhjælpen er ikke nok for nogle virksomheder

De danske virksomheder er presset hårdt af den høje energipriser, og derfor er den politiske vinter-hjælpe-pakke en vigtig håndsrækning, når der nu ikke findes et politisk quick fix på problemet, lyder det fra brancheorganisationen, der også må konstatere, at det ikke vil være nok til at redde alle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs