Unge voksne er mere villige til at betale for nyheder end gennemsnittet

Om det er med penge eller data er danske 18-34-årige mere tilbøjelige til at kompensere nyhedsmedier end flere ældre grupper, viser årlig rapport om danskernes nyhedsvaner. Flere tal peger fremad for nyhedsmedierne, siger professor.
Foto: Martin Slottemo Lyngstad
Foto: Martin Slottemo Lyngstad

Det er en myte, at de unge er som ål i mediernes hænder, og at de er for distraherede af sociale medier til at gå op i samfundet og nyheder. Det peger tal fra rapporten ”Danskernes nyhedsvaner 2022”, udarbejdet af medieforskere på RUC, i hvert fald på.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Foto: Martin Lehmann/Politiken/Ritzau Scanpix

    Store streamere vil bremse canadisk bidragsmodel

    For abonnenter

    Læs også