MediaWatch

Mindre fløjpartier er de mest aktive på Tiktok

På det sociale medie kan man som politiker nå en lille men betydningsfuld gruppe af unge, hvoraf nogle skal i stemmeboksen for første gang til det kommende valg, lyder det fra forsker bag undersøgelse.

Foto: Kirill Kudryavtsev/AFP/Ritzau Scanpix

Valgkampen, der er taget hul på op til det kommende folketingsvalg, føres også på Tiktok - her er det de mindre fløjpartier, der når ud til flest. Det viser en ny undersøgelse, skriver Politiken.

Af nuværende folketingskandidater har 15 pct. en profil på Tiktok, og mindre end halvdelen deler aktivt indhold, viser undersøgelsen af folketingskandidaters brug af Tiktok - ser man mod Socialdemokratiet og Venstre, har henholdsvis 5 pct. og 12 pct. af kandidaterne en profil på mediet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs